Unity Zamanlayıcı Yapımı (Basit)

Merhaba arkadaşlar bu yazımda sizlere Unity ile oyun yapımında zamana bağlı işlemleri nasıl yapacağınızı anlatacağım. Tabi basit olarak bir kronometre gibi bir mantık ile yapacağız bunu.

ilk olarak bir float nesnesi atıyoruz ve ve bunu update fonksiyonu içinde zamana bağlı olarak azaltıyor ve if else ile de yapcağımız işlemleri yaptıracağız.

public float zaman = 30f;
 private void Update()
    {
zaman -= Time.deltaTime;
 if (zaman < 0)
            {               
                Debug.Log("Oyun Bitti -- Süre Doldu");
            }
    }

Yazacağımız kod bu kadar basit arkadaşlar.  Zaman değerinin içerisi 0 olduğu zaman süre dolacak ve istediğiniz işlemleri yapacaktır.
Buradaki 30f kısmını istediğiniz süreyi saniye olarak yazarak işlem yapabilirsiniz.

Yorumlar