Perşembe, Eylül 13, 2018

Mount and Blade II: Bannerlord Ön İncelemesi

  Hiç yorum yok

Mount & Blade II Ön İncelemem 

Yıllardır beklediğimiz oyun sonunda gelicek çok az kaldı ancak TaleWorlds kurucusu Armağan Yavuz kesin bir çıkış tarihi vermemekle 2019 da en kısa zamanda çıkarmaya çalıştıklarını söyledi.

 Eski Mount and Blade oyunlarının gelişmişi olarak karşıma çıkacak olan Mount and Blade II: Bannerlord yine orta çağda geçiyor ama bu sefer diğer oyunlara göre geçen tarih biraz daha geri. Ordumuzu toparlayıp yeniden Dünyaya hükmedicez.

 MB serisinin en büyük sorunlarından birisi oyunu bilmeyen birisinin kendi başına oynamayı öğrenmesi zor ama serinin yeni oyununda başlar biraz daha öğretici tarzında olucak yani oyuncuyu kucaklayan bir oyun gibi duruyor hatta modlamaya kesinlikle açık olacağı söylendi. Editörünün iyi olduğu, birden fazla modu aynı anda sorunsuz çalıştırabileceği söylendi. Büyük bir ihtimalle Steam atölye desteği gelicek.

 Oyundan çıkartılan bir şey olmadığı düşünüyorum. Aksine aşırı bir gelişme, ilerleme kaydetmiş oyun. Savaş sonu arayüzü, haritaya geçtiğimizde ki arayüz yani kısacası arayüzlerin hepsi çok gelişmiş ve gayet anlaşılır olmuş. Yerleşim yerlerine girdiğimizde bu sefer kimlerle etkileşime girebileceğimizi tek tuşla görebiliyoruz, eski oyunlarda göremiyorduk ve bu sorun yaratıyordu. Gelecek yeni özelliklerden birisi ise krallık kurduğunuzda krallığınızda isyan çıkabiliyor. Bu demektir ki her baştan başladığımızda farklı deneyimler farklı hikayeler oluşturmamız kolaylaşacak.

 Sistem gereksinimleri daha açıklanmadı. Optimize etmek için çok uğraş verdiklerini bu yüzden oyuncu dostu, orta düzey ekipmanlarla çalışabileceğini söylüyorlar ama tabi garanti verilmiyor. Orta düzey dediğimiz herhalde maksimum 3 4 yıllık ekipmanlarla çalışacağını düşünüyorum.

 Karakter yaratma ve gelişimi değiştirilmiş. 18 farklı yeteneğimizi puan vererek değil, bu yetenekleri kullanarak geliştirebiliyoruz. Örneğin ticaret yaptıkça ticaret yeteneğimiz gelişiyor. Yeteneklerin gelişmesini böyle yapmak bana daha mantıklı ve güzel geldi.

 Kendi oyun motorlarını kullandıkları için oyuna ne gibi özellikler gerekiyorsa birebir motora ekleyebildiklerini ''Bir eldivenin ele uyması gibi bir oyun motorumuz var. Bizim için çok faydalı olduğunu düşünüyorum.''* sözleri ile Armağan Yavuz oyun motorunun kendilerine ait olmasının faydasını dile getirdi.

''Zaman içerisinde ilerde eklemeyi düşündüğümüz özellikler var. Mesela; Gemi, gemi savaşları, denizcilik özelliğimiz şuan yok. Co-op ile napacağız bilmiyoruz. Co-op özelliği çok istendi ama teknik olarak zorlayıcı bir özellik o yüzden muhtemelen çıkışında öyle bir özellik olmayacak. Bunları zaman içerisinde dlc ile olsun, genişleme paketleriyle olsun belki zaman içerisinde ekleyebiliriz.''* Armağan Yavuz bu sözleri kullandıktan sonra çıkarmayı düşündükleri dlclerden öte şuanda oyunun kendisine odaklandıklarını söyledi ve gözlerimizi parlattı, en azından benim, dlclerden sıkıldım çünkü.

 Kendine has bir tarzı olan ve bir çok oyun türüne dahil edilebilen Mount and Blade serisi bizleri gene gururlandıracak ve saatlerce güzel zaman geçirmemizi sağlayacak.

Oyunun Fragmanı



*Technopat'ın Armağan Yavuz ile yaptığı röportajdan.

Eğer bu yazıyı beğendiyseniz aşağıdaki butonlar ile paylaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder